wtorek, 9 sierpnia 2011

Nie przebrnęłam

 

Bardzo, bardzo ciekawa książka, na pewno kiedyś do niej wrócę, jak będę miała wolniejszą głowę i więcej czasu. Teraz ją sobie odpuszczę, wypożyczyłam ją z biblioteki, nie mogę zbyt długo trzymać a czyta się ją baaardzo powoli. Pełno w niej naukowej terminologii, napisano ją dość trudnym językiem. Już po kilkudziesięciu stronach jednak dowiedziałam się wielu fascynujących rzeczy o dziejach afryki. Jedną z informacji, która mną wstrząsnęła to to, że z afryki wywieziono 20 mln (!!!) ludzi do niewolniczej pracy, liczbę tą autor zestawił ze współczesnym niewolnictwem, o którym się nie mówi, a które istnieje, to 27 mln współczesnych niewolników, jeszcze więcej !!!, teraz, a przecież podobno era niewolnictwa minęła ... Współcześni niewolnicy zmuszani są do świadczeń usług seksualnych, usługiwania w domu i do pracy w rolnictwie. Do tych szokujących danych dorzucę coś na dokładkę, cena: kiedyśniejszy (1850r) niewolnik kosztował nabywcę w przeliczeniu na dzisiejszą walutę 40 tys dolarów, obecnie niewolnik kosztuje 30 dolarów, tak 30, to nie pomyłka.. no coments.. :(  wielu ze współczesnych niewolników utraciło wolność w ramach rekompensaty za niespłacony dług.


Ks. Zwoliński napisał też inne dwie książki, po które kiedyś z pewnością sięgnę:
- Chiny - historia, teraźniejszość
- Scjetologia (pierwsze obszerne opracowanie w języku polskim, naprawdę interesuje mnie geneza i doktryna tej przedziwnej sekty)

2 komentarze:

  1. Miałam w rękach o scjentologii, ale odłożyłam na kiedy indziej, faktycznie interesujący temat.
    Zapraszam do mnie na Konkurs nr1
    pozdrawiam

    www.pysznarzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie, ksiązka wydaje się ciekawa, trudno uwierzyć że to tylko 30$. Niby mamy prawo międzynarodowe, ale tak naprawde go nie ma. Afryką ktoś powinien się już dawno zająć.
    co do tych dwóch pozycji to także mnie to ciekawi. Daj znać jeśli uda Ci się coś przeczytac. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń